Η Τζένη Καρέζη παντρεύτηκε 2 άνδρες πολιτικά αντίθετους, που έφυγαν από τη ζωή με διαφορά μερικών ημερών

Οι μόνιμα  δυστυχισμένοι που ψάχνουν να βρουν τα τυχόν ελαττώματα όσων πεθαίνουν και δεν ανήκουν στο κόμμα τους αγνοούν μάλλον ότι ο έρωτας δεν ζητάει κατάθεση πολιτικών φρονημάτων.

Έτσι η Καρέζη έζησε την ζωή της με τον δεξιό Ζάχο Χατζηφωτίου, αλλά και τον αριστερό Κώστα Καζάκο.

Η σύμπτωση είναι ότι και οι δύο πέθαναν την ίδια χρονιά, τον ίδιο μήνα με διαφορά μερικών ημερών.

Όταν τον Σεπτέμβριο του 1961 η κορυφαία ηθοποιός Τζένη Καρέζη γνωρίζει ΄μέσω γνωστών τον γόνο γνωστής αθηναϊκής οικογένειας Ζάχο Χατζηφωτίου στο Παρίσι όπου ζει μόνιμα ο τελευταίος ανταλλάσσοντας ένα τυπικό “χαίρω πολύ”, ουδείς μπορεί να φανταστεί τι θα επακολουθήσει μεταξύ τους. Η επόμενη συνάντηση τους γίνεται την πρωτοχρονιά του 1962 και έκτοτε  η γνωριμία γίνεται πάθος και όπως λέει χαρακτηριστικά η Ελληνίδα σταρ μόλις δύο μήνες μετά ¨…κεραυνοβόλα, βιαστικά, αμερικάνικα αν θέλετε το συναποφασίσαμε να χορέψουμε στη Φιλοθέη”.

Η πρώτη συνέντευξη της νιόπαντρης Τζένης Χατζηφωτίου…
Ο “χορός” στον οποίο αναφέρεται η Καρέζη δεν είναι παρά αυτός του Ησαΐα που προγραμματίζετε από το ερωτευμένο ζευγάρι για την Δευτέρα 7 Μαΐου 1962 στις 20.00 στην κρύπτη της Αγίας Φιλοθέης. Ο αρχικός σχεδιασμός του προβλέπει έναν σχετικά μικρό, για την δημοφιλία τους, κύκλο καλεσμένων, γύρω στους 100, ενώ επακολουθεί γαμήλιο τραπέζι στο ξενοδοχείο “Ομπέρτζ” της Βαρυμπόμπης στο οποίο στο οποίο θα υπάρξουν “πολλές καλλιτεχνικές ατραξιόν”.

Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν όπως τα σχεδίαζε το ζευγάρι. Ο ναός στη Φιλοθέη, αρκετή ώρα πριν το μυστήριο, κατακλύζεται από χιλιάδες απρόσκλητων καλεσμένων που σπεύδουν να δουν νύφη την αγαπημένη τους πρωταγωνίστρια, εμποδίζοντας όμως τους επίσημους καλεσμένους και το ίδιο το ζευγάρι να φτάσουν στην εκκλησία. Χρειάζεται να σπεύσουν στο χώρο ισχυρές δυνάμεις της Χωροφυλακής και της Αστυνομίας Πόλεων ώστε να μην είναι αδιάβατοι οι δρόμοι προς την εκκλησία. Είναι χαρακτηριστικό ότι αντίστοιχη δυσκολία πρόσβασης στο χώρο έχουν και οι τότε κορυφαίοι πολιτικοί αρχηγοί όπως ο Σοφοκλής Βενιζέλος και Σπύρος Μαρκεζίνης αλλά και ο γνωστός εφοπλιστής Σταύρος Νιάρχος.

Αντίθετα με το εξωτερικό μέρος του ναού, μέσα σε αυτόν επικρατεί χαλαρότητα με πολλά χαμόγελα.

Οι αριθμοί που δίνουν οι εφημερίδες της επόμενης ημέρας για τον όγκο του κοινού αυτής της βραδιάς είναι συγκεχυμένες, αλλά όλες συγκλίνουν στον αριθμό των 5.000 χιλιάδων… Πάντως μέσα στην εκκλησία το ζευγάρι Ζαχαρίας και Ευγενία δείχνουν απόλυτα ερωτευμένοι να απολαμβάνουν την κάθε στιγμή. Αλλά και μετά το μυστήριο, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα αφού οι ακάλεστοι θαυμαστές δεν αφήνουν καμία μπομπονιέρα για τους καλεσμένους. Στο γαμήλιο τραπέζι τα πράγματα εξελίσσονται καλύτερα με τους καλεσμένους να διασκεδάζουν μέχρι το πρωί, ενώ την παράσταση κλέβει η κουμπάρα Μάγια Καλλιγά που βγάζει το επίσημο φόρεμα για να βάζει τζιν παντελόνι, για να δείξει σε νιόπαντρους και καλεσμένους πως χορεύεται το ζεϊμπέκικο και το χασάπικο…

Η επόμενη ημέρα του γάμου βρίσκει το ζευγάρι να μετακομίζει από την οδό Κυψέλης στο νέο τους σπίτι στην οδό Χάριτος στο Κολωνάκι, οπού εκεί η νιόπαντρη Τζένη Καρέζη θα δώσει την πρώτη, και ίσως μοναδική, συνέντευξη στην εφημερίδα “Εμπρός” ως Τζένη Χατζηφωτίου… Σε αυτή, αφού υποδέχεται τον δημοσιογράφο Εμμανουήλ Βερμισσώ σε ένα σπίτι “πνιγμένο” γεμάτο στα τέσσερα δωμάτιά του από κρίνους, τριαντάφυλλα, γαρδένιες και μισάνοιχτα κουτιά γαμήλιων δώρων με  κρυστάλλινα σερβίτσια και ασημένια  μπολ, η Ελληνίδα σταρ, αναφέρεται στο πως βίωσαν οι νιόπαντροι την περιπετειώδη βραδιά του γάμου, πως βλέπει την επόμενη ημέρα ως σύζυγος, ενώ τέλος αναζητά τις μπομπονιέρες του γάμου τους… Ας την απολαύσουμε.

“Ο γάμος μου είναι χαρά Θεού. Αν ο άντρας μου ήταν καλλιτέχνης, δεν θα είχαμε να πούμε τίποτα άγνωστο. Τώρα οι δουλειές του ανδρός μου με ενδιαφέρουν περισσότερο, και εκείνον τα καλλιτεχνικά ακόμη πιο πολύ. Δεν μπορώ να προσδιορίσω τι ακριβώς αισθάνομαι. Είμαι ευτυχισμένη, αλλά νοιώθω και ένα περίεργο συναίσθημα ότι αλλάζει η ζωή μου. Ευθύνες σπιτιού, διαφορετική ζωή. Υποψιάζομαι τι είναι αυτό, αλλά δεν το έχω καταλάβει ακόμα.

Λένε πως οι μεγάλοι έρωτες χωράνε μονάχα σε μεγάλες καρδιές, σε καρδιές που τολμούν να ρισκάρουν, ν’ ανοιχτούν, να δώσουν. Εκείνη πρόσωπο πολυδιάστατο, αντιφατικό και ασυμβίβαστο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την τέχνη της αλλά και τα κοινά, μετείχε στις ζυμώσεις της εποχής της και ήταν ενήμερη για την πορεία αυτού του τόπου. Εκείνος δυναμικός που αντιμετώπισε από νωρίς δυσκολίες εξαιτίας των αριστερών καταβολών του. Έδωσε τις πρώτες μάχες του με τον ρομαντισμό του επαναστάτη που πολεμά για ανώτερα ιδανικά και έμεινε πιστός στις αξίες του ως το τέλος της ζωής του.

Ο Κώστας Καζάκος και η Τζένη Καρέζη υπήρξαν ένα από τα πιο αγαπημένα και όμορφα ζευγάρια του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. «Θα ήθελα να είχα γνωρίσει πιο πριν τον Κώστα. Να είχα κερδίσει τα χαμένα χρόνια. Τίποτα άλλο. Βλέπεις, εγώ σε όλη μου τη ζωή περίμενα τον Καζάκο. Δεν τον είχα βρει και περιπλανιόμουν» είχε δηλώσει η δημοφιλής ηθοποιός σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις της, λίγο πριν φύγει από τη ζωή.

Οι δυο τους γνωρίστηκαν στα γυρίσματα του πολεμικού δράματος «Κοντσέρτο για πολυβόλα» του Ντίνου Δημόπουλου, σε σενάριο Νίκου Φώσκολου. Το παράστημά του εντυπωσίασε τη σταρ, που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε αδιαφορήσει για εκείνον στις προηγούμενες συναντήσεις τους. «Θυμάμαι ότι μας γνώρισαν ένα πρωινό που είχαμε γύρισμα στα Ίσθμια. Μόλις είπαμε “χαίρω πολύ”, αισθάνθηκα ένα “κρακ” μέσα μου και είπα: “Α, εδώ είναι, αυτό είναι!”. Το ένστικτό μου, μου έλεγε πολλά. Γίναμε αχώριστοι. Παίζαμε τάβλι, κάναμε ατέλειωτες βόλτες, πνευματικές συζητήσεις για ώρες. Πιστεύω πως μέχρι τότε ζούσα σε μια απόλυτη μοναξιά» έχει εκμυστηρευτεί η ίδια.

Ωστόσο, η αναζήτηση του γοητευτικού λοχαγού που θα ερωτευόταν βαθιά η Καρέζη στην ταινία και μετέπειτα στη ζωή, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Ο Φίνος πρότεινε στον Δημόπουλο κάποια από τα πιο διάσημα ονόματα ζεν πρεμιέ της εποχής, όμως, ο σκηνοθέτης δεν ικανοποιείτο με κανέναν και επέμενε να θέλει για το ρόλο τον Καζάκο. Ο έρωτας τους ξεκίνησε στα διαλείμματα των γυρισμάτων, όταν έπαιζαν τάβλι κάτω από μια ελιά για να περάσει η ώρα πιο ευχάριστα. «Ήταν μανιακή ταβλαδόρισσα η Τζένη. Τελικά, ήταν μια παρτίδα τάβλι που κράτησε 26 χρόνια» θα συμπληρώσει ο ηθοποιός. Η συνάντησή τους έφερε έναν μεγάλο έρωτα, που όπως όλα έδειχναν θα κατέληγε στην εκκλησία.

apotis4stis5.com


Δημοσιεύτηκε

σε

από