Advertisements

Σαν σήμερα 18 Φεβρουαρίου 1883: Γεννιέται ο Νίκος Καζαντζάκης

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1883 ο Νίκος Καζαντζάκης, μυθιστοριογράφος, ποιητής, θεατρικός συγγραφέας, δημοσιογράφος, φιλόσοφος και πολιτικός.

Ένα από τα μεγάλα κεφάλαια της νεοελληνικής λογοτεχνίας, με τεράστιο σε όγκο, αλλά και σε ευρύτητα έργο.

Κέρδισε παγκόσμια φήμη μεταθανάτια από τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη τού μυθιστορήματός του «Ο βίος και η πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά» από τον Μιχάλη Κακογιάννη το 1964. Ο Νίκος Καζαντζάκης είναι ο πιο μεταφρασμένος σύγχρονος συγγραφέας.

Τα Πρώτα Χρόνια

Ο Νίκος Καζαντζάκης γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 1883 στο Ηράκλειο της Κρήτης, το οποίο εκείνη την εποχή αποτελούσε ακόμα μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ο πατέρας του, Μιχάλης, ήταν έμπορος γεωργικών προϊόντων και καταγόταν από τους Βαρβάρους, όπου σήμερα βρίσκεται το Μουσείο Καζαντζάκη. Αφού ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές του σπουδές στην γενέτειρά του και τη Νάξο, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1902 για να σπουδάσει νομικά.

Το 1906 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα ελληνικά γράμματα με το δοκίμιο «H Αρρώστια του Αιώνος» και το πρώτο του μυθιστόρημα «Όφις και Kρίνο». Το 1907 ξεκίνησε μεταπτυχιακές σπουδές στα νομικά, στο Παρίσι. Παράλληλα, παρακολούθησε τις διαλέξεις του υπαρξιστή φιλόσοφου Ανρί Μπερξόν και μελέτησε το έργο του Νίτσε. Και οι δύο αυτοί φιλόσοφοι άσκησαν τεράστια επίδραση πάνω του.

Το 1907 ξεκινά τη δημοσιογραφική του καριέρα και μυείται στον τεκτονισμό. Το 1909, με την επιστροφή του στην Ελλάδα, εκδίδει τη διδακτορική διατριβή του «Ο Φρειδερίκος Νίτσε εν τη Φιλοσοφία του Δικαίου και της Πολιτείας». Κερδίζει το ψωμί του από τις μεταφράσεις και συζεί με τη συμπατριώτισσά του διανοούμενη Γαλάτεια Αλεξίου. Συμμετέχει στην κίνηση για την ίδρυση του Εκπαιδευτικού Ομίλου, της σημαντικότερης ομάδας πίεσης για την καθιέρωση της Δημοτικής.

Μέσω του σωματείου αυτού συνδέθηκε φιλικά το 1914, με τον ποιητή Άγγελο Σικελιανό. Μαζί ταξίδεψαν στο Άγιο Όρος, όπου διέμειναν περίπου σαράντα ημέρες, ενώ περιηγήθηκαν και σε πολλά ακόμα μέρη της Ελλάδας. Την περίοδο αυτή, ήρθε σε επαφή και με το έργο του Δάντη, τον οποίο ο ίδιος χαρακτηρίζει στα ημερολόγιά του ως έναν από τους δασκάλους του, μαζί με τον Όμηρο και τον Μπερξόν. Με τον Σικελιανό ονειρεύονται τη δημιουργία μιας νέας θρησκείας.

Τον Οκτώβριο του 1916 πραγματοποιεί το πρώτο του επιχειρηματικό βήμα. Ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη για να υπογράψει ένα συμβόλαιο για την αποκομιδή ξυλείας από το Άγιο Όρος. Τον επόμενο χρόνο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ένα λιγνιτωρυχείο στην Πελοπόννησο και προσλαμβάνει έναν εργάτη ονόματι Γιώργη Ζορμπά. Οι εμπειρίες αυτές θα μετουσιωθούν αργότερα στο μυθιστόρημα «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», που αναφέρεται στη φιλία ενός διανοούμενου μ’ έναν πρωτόγονο λαϊκό άνθρωπο, γεμάτο όρεξη για ζωή. Ο χαρακτήρας του Ζορμπά είναι η προσωποποίηση της μπερξονικής ιδέας της «ζωικής ορμής». Το 1918 γνωρίζει και συνδέεται αισθηματικά με την Έλλη Λαμπρίδου.

Από τα νεανικά του χρόνιαν ο νους του Καζαντζάκη είναι ανήσυχος, η ψυχή του βασανίζεται από αγωνίες και από προβλήματα θεμελιακά, μια αγωνία μεταφυσική και υπαρξιακή, όπως τονίζουν οι μελετητές του έργου του. Ανησυχίες θρησκευτικές τυραννούν τον άπιστο αυτό νιτσεϊστή. Ιδιαίτερα η μορφή του Χριστού –«αυτή η ένωση, η τόσο μυστηριώδης και τόσο πραγματική του ανθρώπου και του Θεού», όπως γράφει σ’ ένα γράμμα του– τον παρακολουθεί σαν έμμονη ιδέα από τα νεανικά του χρόνια ως το τέλος της ζωής του.

Ασκητική – Οδύσσεια

Σε ένα διάλειμμα της συγγραφικής δραστηριότητας του Καζαντζάκη, ο Ελευθέριος Βενιζέλος τον διορίζει το 1919 Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Περιθάλψεως, έχοντας ως αποστολή τον επαναπατρισμό Ελλήνων από την περιοχή του Καυκάσου. Οι εμπειρίες αυτές αξιοποιούνται πολύ αργότερα στο μυθιστόρημα «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», με θέμα την αναπαράσταση των Παθών του Χριστού, σ’ ένα ελληνικό χωριό της Ανατολής. Τον επόμενο χρόνο, μετά την ήττα του κόμματος των Φιλελευθέρων, ο Καζαντζάκης αποχώρησε από το Υπουργείο Περιθάλψεως και πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια στην Ευρώπη, ξεκινώντας τη δική του Οδύσσεια σε όλο τον κόσμο.

Το 1922 επισκέφτηκε τη Βιέννη, όπου ήρθε σε επαφή με το έργο του Φρόυντ και τον Βουδισμό. Επισκέφτηκε, ακόμα, τη Γερμανία, ενώ το 1924 έμεινε για τρεις μήνες στην Ιταλία. Στο Βερολίνο, ο Καζαντζάκης μυήθηκε στις κομμουνιστικές ιδέες κι έγινε θαυμαστής του Λένιν. Ποτέ, όμως, δεν έγινε πιστός κομουνιστής. Την εποχή εκείνη τα εθνικιστικά του ιδεώδη αντικαταστάθηκαν από μια πιο διεθνιστική ιδεολογία.

Την περίοδο 1923-1926 πραγματοποίησε, επίσης, αρκετά δημοσιογραφικά ταξίδια στη Σοβιετική Ένωση, στην Παλαιστίνη, στην Κύπρο και στην Ισπανία, όπου του παραχώρησε συνέντευξη ο δικτάτορας Πρίμο ντε Ριβέρα. Εργάστηκε ως ανταποκριτής των εφημερίδων «Ελεύθερος Λόγος» και «Καθημερινή». Το 1924 γνώρισε την Ελένη Σαμίου και το 1926 χώρισε τη γυναίκα του Γαλάτεια.

Το Μάιο του 1927 απομονώθηκε στην Αίγινα, με σκοπό την ολοκλήρωση του πιο φιλόδοξου έργου του, της «Οδύσσειας». Τον ίδιο χρόνο ξεκίνησε την ανθολογία των ταξιδιωτικών του άρθρων για την έκδοση του πρώτου τόμου («Ταξιδεύοντας») , ενώ το περιοδικό του Δημήτρη Γληνού «Αναγέννηση» δημοσίευσε το φιλοσοφικό του έργο «Ασκητική», ένα από τα σημαντικότερα κείμενα του Καζαντζάκη, στο οποίο εκφράζει τη μεταφυσική πίστη του. Ο ίδιος θεωρούσε την «Ασκητική» ως το σπόρο για όλο το κατοπινό έργο του.

Στις 11 Ιανουαρίου 1928 μιλά στην Αθήνα με θέμα τη Σοβιετική Ένωση, μαζί με τον φίλο του συγγραφέα Παναίτ Ιστράτι, εξυμνώντας το σοβιετικό μοντέλο. Για την οργάνωση αυτής της ομιλίας στο θέατρο «Αλάμπρα», η οποία κατέληξε σε μία ανοιχτή διαδήλωση, τόσο ο Καζαντζάκης όσο και ο συνδιοργανωτής Δημήτριος Γληνός διώχθηκαν δικαστικά, ωστόσο η δίκη τους τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, ο δε Ιστράτι απειλήθηκε με απέλαση. Tον Aπρίλιο, ο Kαζαντζάκης ξαναβρέθηκε στη Ρωσία, όπου ολοκλήρωσε ένα κινηματογραφικό σενάριο με θέμα τη Ρωσική Επανάσταση.

Το Μάιο του 1929 απομονώθηκε σε ένα αγρόκτημα της Tσεχοσλοβακίας, όπου ολοκλήρωσε στα γαλλικά, τα μυθιστορήματα «Toda-Raba» και «Kapetan Elia», προάγγελο του «Καπετάν Μιχάλη». Τα έργα αυτά εντάσσονταν στην προσπάθεια του Καζαντζάκη να καταξιωθεί διεθνώς ως συγγραφέας. Η γαλλική έκδοση του μυθιστορήματος «Toda-Raba» κυκλοφόρησε με το ψευδώνυμο Νικολάι Καζάν.

Το 1931 επέστρεψε στην Ελλάδα κι εγκαταστάθηκε εκ νέου στην Αίγινα, όπου ανέλαβε τη συγγραφή ενός Γαλλοελληνικού λεξικού για βιοποριστικούς λόγους. Μετέφρασε, ακόμα, τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη κι έγραψε ένα μέρος των ωδών που αργότερα ενσωματώθηκαν στις «Τερτσίνες» (1960). Το 1935 πραγματοποίησε ταξίδι στην Ιαπωνία και την Kίνα, εμπλουτίζοντας τα ταξιδιωτικά του κείμενα, ενώ ως απεσταλμένος της «Καθημερινής» κάλυψε τον Ισπανικό Εμφύλιο (1936).

Το 1938 ολοκλήρωσε την «Οδύσσεια», ένα επικό ποίημα στα πρότυπα της ομηρικής «Οδύσσειας», αποτελούμενο από συνολικά 33.333 στίχους και 24 ραψωδίες. Για το έργο αυτό, ο Καζαντζάκης εργαζόταν για δεκατρία χρόνια και πριν από την τελική του μορφή, προηγήθηκαν οκτώ αναθεωρημένες γραφές. Το ποίημα ξεκινά από την επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη και αποτελεί μια νέα περιπλάνηση του ανικανοποίητου ήρωα, που προσπαθεί να κατακτήσει την «πλέρια λευτεριά». Ο Καζαντζάκης θέλησε να γράψει το έπος του σύγχρονου ανθρώπου, γι’ αυτό θεωρούσε την «Οδύσσεια» ως το σπουδαιότερο έργο του.

Το ίδιο διάστημα, πλήθος κειμένων του δημοσιεύτηκαν σε εφημερίδες ή περιοδικά, ενώ γράφει στα γαλλικά το μυθιστόρημά του «Le Jardin des Rochers» («Ο Βραχόκηπος»), αντλώντας στοιχεία από τις πρόσφατες εμπειρίες του από την Άπω Ανατολή.

Τα Χρόνια της Ωριμότητας

Κατά την περίοδο της κατοχής, ο Καζαντζάκης παρέμεινε στην Αίγινα και συνεργάστηκε με τον Ιωάννη Κακριδή για τη μετάφραση της ομηρικής «Ιλιάδας». Μετά την αποχώρηση των Γερμανών, δραστηριοποιήθηκε έντονα στην ελληνική πολιτική ζωή. Διετέλεσε πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Εργατικής Κίνησης, ενώ ανέλαβε υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου στην κυβέρνησης του Σοφούλη, από τις 26 Νοεμβρίου του 1945 έως τις 11 Ιανουαρίου του 1946. Το Νοέμβριο του 1945 παντρεύεται την πιστή του σύντροφο Ελένη Σαμίου.

Το 1946, η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών πρότεινε τον Kαζαντζάκη μαζί με τον Σικελιανό για το Βραβείο Nόμπελ. Η υποψηφιότητά του, όμως, πολεμήθηκε από συντηρητικούς και αντιδραστικούς πολιτικούς και καλλιτεχνικούς κύκλους. Τον επόμενο χρόνο διορίστηκε στην UNESCO, αναλαμβάνοντας ως αποστολή την προώθηση μεταφράσεων κλασικών λογοτεχνικών έργων, με απώτερο στόχο τη γεφύρωση των διαφορετικών πολιτισμών. Παραιτήθηκε, τελικά, το 1948, προκειμένου να αφοσιωθεί στο λογοτεχνικό του έργο. Για το σκοπό αυτό εγκαταστάθηκε στην Αντίμπ, όπου τα επόμενα χρόνια ακολούθησε μία ιδιαίτερα παραγωγική περίοδος, κατά την οποία δημιούργησε τις μεγάλες μυθιστορηματικές του συνθέσεις.

Το 1952 προσβλήθηκε από μία μόλυνση στο μάτι, γεγονός που τον υποχρέωσε να νοσηλευτεί αρχικά στην Ολλανδία και αργότερα στο Παρίσι, ωστόσο τελικά έχασε την όρασή του από το δεξί μάτι. Κατηγορήθηκε ως ιερόσυλος, με βάση αποσπάσματα του «Kαπετάν Mιχάλη» (αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα για το Ηράκλειο της παιδικής του ηλικίας) και του «Τελευταίου Πειρασμού» (μυθιστόρημα με πρωταγωνιστή τον Χριστό, που παλεύει μεταξύ της θείας και ανθρώπινης Φύσης του), που δεν είχε ακόμη κυκλοφορήσει στην Ελλάδα.

Ο ίδιος ο Καζαντζάκης, απαντώντας στις απειλές για τον αφορισμό του, έγραψε σε επιστολή του: «Μου δώσατε μια κατάρα, Άγιοι Πατέρες, σας δίνω κι εγώ μια ευχή: σας εύχομαι να ‘ναι η συνείδησή σας τόσο καθαρή, όσο είναι η δική μου και να ‘στε τόσο ηθικοί και θρήσκοι όσο είμαι εγώ». Τελικά, η Εκκλησία της Ελλάδος δεν  προχώρησε στον αφορισμό του Νίκου Καζαντζάκη, καθώς ήταν αντίθετος σε κάτι τέτοιο ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας.

Ο «Τελευταίος Πειρασμός» συμπεριλήφθηκε στον Κατάλογο των Απαγορευμένων Βιβλίων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, το καταργηθέν πλέον Index Librorum Prohibitorum. Ο Καζαντζάκης απέστειλε τότε τηλεγράφημα στην Επιτροπή του Index, με τη φράση του χριστιανού απολογητού Τερτυλλιανού «Ad tuum, Domine, tribunal apello», δηλαδή «στο Δικαστήριό σου, Κύριε, κάνω έφεση».

Στις αρχές του 1954 δημοσιεύτηκε στη Γαλλία το μυθιστόρημά του «Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», που ανακηρύχθηκε το καλύτερο ξένο βιβλίο εκείνης της χρονιάς. Το 1955 ανέλαβε μαζί με τον Κακριδή την έκδοση της μετάφρασης της Ιλιάδας, με προσωπικά τους έξοδα, ενώ την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε τελικά στην Ελλάδα ο «Τελευταίος Πειρασμός». Τη χρονιά αυτή αρχίζει να γράφει στο Λουγκάνο της Ελβετίας το έργο του «Αναφορά στον Γκρέκο», την πνευματική του αυτοβιογραφία.

Έπειτα από ένα δεύτερο ταξίδι στην Κίνα, προσκεκλημένος της κινεζικής κυβέρνησης, επέστρεψε με κλονισμένη την υγεία του και νοσηλεύτηκε στην Κοπεγχάγη και το Φράιμπουργκ. Πέθανε στις 26 Οκτωβρίου του 1957, σε ηλικία 74 ετών. Η σορός του μεταφέρθηκε στην Αθήνα, αλλά η Εκκλησία της Ελλάδας αρνήθηκε να την εκθέσει σε προσκύνημα. Η σορός του μεταφέρθηκε και εκτέθηκε στον μητροπολιτικό ναό του Ηρακλείου, χωρίς εκκλησιαστική τελετή. Οι συμπατριώτες του τον τίμησαν ιδιαιτέρως και τον έθαψαν σ’ ένα προμαχώνα των βενετσιάνικων τειχών του Ηρακλείου. Στον τάφο του, χαράχθηκε η επιγραφή: «Δεν ελπίζω τίποτα. Δεν φοβούμαι τίποτα. Είμαι ελεύθερος».

Βασική Εργογραφία

Μυθιστορήματα

  • Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά (1946)
  • Ο Καπετάν Μιχάλης (1953)
  • Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται (1954)
  • Ο Τελευταίος Πειρασμός (1955)
  • Ο φτωχούλης του Θεού (1956)
  • Τόντα Ράμπα (1956)
  • Ο Βραχόκηπος (1960)
  • Αναφορά στον Γκρέκο (1961)
  • Οι αδερφοφάδες (1963)
  • Ποιήματα
  • Οδύσσεια (1938)
  • Τερτσίνες (1960)
  • Θεατρικά
  • Προμηθέας
  • Κούρος
  • Οδυσσέας
  • Μέλισσα
  • Χριστός
  • Ιουλιανός ο Παραβάτης
  • Νικηφόρος Φωκάς
  • Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος
  • Καποδίστριας
  • Χριστόφορος Κολόμβος
  • Σόδομα και Γόμορα
  • Βούδας

Μεταφράσεις

  • Ιλιάδα
  • Οδύσσεια
  • Θεία Κωμωδία του Δάντη
  • Φάουστ του Γκαίτε

Ταξιδιωτικά

  • Ταξιδεύοντας (1927)
  • Τι είδα στη Ρουσία (1928)
  • Ισπανία (1937)
  • Ιαπωνία – Κίνα (1938)
  • Αγγλία (1941)

Φιλμογραφία

  • «Εκείνος που έπρεπε να πεθάνει» (1956), ταινία του Ζιλ Ντασέν, βασισμένη στο μυθιστόρημα Ο Χριστός ξανασταυρώνεται.
  • «Αλέξης Ζορμπάς» (1964), σε σκηνοθεσία Μιχάλη Γεωργιάδη.
  • «Ο τελευταίος πειρασμός» (1988), σε σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορσέζε.
  • «Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται» (1975), τηλεοπτική παραγωγή της ΕΡΤ σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη.

Πηγή: SanSimera.gr

Ποιοι είναι οι 10 τρόποι με τους οποίους είναι πολύ πιθανόν να καταστραφεί ο κόσμος;

Ας είμαστε λίγο προσεκτικοί με αυτές τις πληροφορίες, αλλά...

Ιησούς Χριστός – Μύθος ή Πραγματικότητα;

Ο Ιησούς Χριστός είναι η βάση και το εδραίωμα...

Άγιος Παΐσιος: Έρχεται τη Μεγάλη Εβδομάδα

Η συναρπαστική σειρά «Άγιος Παΐσιος: Από τα Φάρασα στον...

Τα ζώδια που θα τσακωθούν στο πασχαλινό τραπέζι: Οι τρεις εριστικοί του ζωδιακού

Τα ζώδια που θα τσακωθούν στο πασχαλινό τραπέζι: Οι...

Θλiψη παγkoσμίως: Τpaγικά νέα για τον Βασιλιά Κάρολο, Περιορισμένος Χρόνος Ζωής

Ο βασιλιάς Καρόλος αναμένεται να επιστρέψει στα καθήκοντά του,...

Newsletter

O Έλον Μασκ χαρακτηρίζει εκθαμβωτική την Ελένη Τσολάκη: «Ένας υπέροχος τρόπος να ξυπνάς στην Ελλάδα»

Ο Έλον Μασκ εντυπωσιάστηκε από ένα βίντεο της Ελένης Τσολάκη να παρουσιάζει τον καιρό και δήλωσε τον θαυμασμό του στο X. Το τελευταίο διάστημα έχει...

Απεβίωσε ο Αλέξανδρος Πέρρος, ο σημαδιακός «ροκάς» της Θεσσαλονίκης

Πέθανε ο μουσικός Αλέξανδρος Πέρρος, γνωστός «ροκάς» της Θεσσαλονίκης. Η είδηση για τον θάνατό του έγινε γνωστή μέσα από ανάρτηση που ανέβηκε στη σελίδα του...

Άννα Βίσση για Νίκο Καρβέλα: «Είναι αληθινός και τον γουστάρουμε»

«Βράχος» στο πλευρό του Νίκου Καρβέλα, στέκεται η Άννα Βίσση, μετά τη συνέντευξη του τραγουδιστή στη Ναταλία Γερμανού. Ο Νίκος Καρβέλας προκάλεσε για ακόμη μια...

Κρίσıμες οι ώρες τώρα γıα τον Δημήτρη Κόκοτα

Ο Δημήτρης Κόκοτας βρίσκεται για 18η ημέρα διασωληνωμένος στο νοσοκομείο «Γεννηματάς» μετά από την καρδιακή ανακοπή που υπέστη πριν από δύο εβδομάδες. Ο ίδιος ένιωσε...

Χαμóς με τον Αντίνοο Αλμπάνη – Γuναίκα αρνήθnκε να μπει στο ασανσέρ μαζί του

Χαμός έγινε μια ανάρτηση του Αντίνοου Αλμπάνη στο Χ/Τwitter, στην οποία ο ηθοποιός αναφερόταν σε ένα αμήχανο συμβάν ανάμεσα σε εκείνον και μια γυναίκα. Οπως...

Νίκος Βέρτης: «Τον αγαπώ πολύ τον Χριστό, τον έχω μέσα στη ζωή μου»

Νίκος Βέρτης: Η εξομολόγηση του γνωστού τραγουδιστή για την θρησκεία και την πίστη. Ο Νίκος Βέρτης αν και είναι ιδιαίτερα αγαπητός στην χώρα με τεράστιες...

Δήμητρα Ματσούκα για Πέτρο Κόκκαλη: “Ζαλίζομαι με τον Τρόπο που Περπατάει”

Και φούσκωσε ο άλλος σαν παγώνι :P  Η Δήμητρα Ματσούκα και ο Πέτρος Κόκκαλης φιλοξενήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης (4/5) στο πλατό της εκπομπής "Ενώπιος...

Μανώλης Καλαϊτζιδάκης – «Ένιωθα σαν να είχα εγκαταλείψει τον κόσμο, αμφισβητώντας την ύπαρξη των ανθρώπων»

Ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης, γνωστός για την «παλαιοχριστιανική» του ιδεολογία, εξέφρασε την πρόθεσή του να ιδρύσει ένα μειονοτικό πολιτικό κόμμα κατά τη διάρκεια της συμμετοχής...

Ποτέ ξανά: Το τραγούδι του Eminem που το κοινό ζητάει σαν τρελό αλλά ο ίδιος δεν το λέει πια live

Έχει φτάσει στο σημείο να ζητάει συγγνώμη... Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως στην ιστορία του Hip Hop, το όνομα που θα μείνει περισσότερο από οποιοδήποτε...

Με 11 λέξεις τον «ıσοπέδωσε»: Ο Τριανταφυλλόπουλος είπε τα πιο σκλnρά λόγια για τον Πορτοσάλτε

«Ο Άρης Πορτοσάλτε να μείνει μέσα στο σάκο του και να… σκάσει» είπε μεταξύ άλλων ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος για τον Άρη Πορτοσάλτε Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος...

Γέροντας Εφραίμ: «Ο Βασιλιάς Κάρολος επικοινώνησε μαζί μου»

«Επικοινώνησε μαζί μου μετά τον καρκίνο, πιστεύω ότι θα το ξεπεράσει» δήλωσε ο Καθηγούμενος της ΙΜΜ Βατοπαιδίου Γέροντας Εφραίμ μετά τις συνομιλίες που είχε...

Λάμπρος Φισφής για Πάνο Βλάχο: Δεν είναι χιούμορ αυτό, σε καμία περίπτωση

Ο Λάμπρος Φισφής το μεσημέρι της Τρίτης σχολίασε τους στίχους που τραγούδησε ο Πάνος Βλάχος για τον Άρη Πορτοσάλτε και τον Άδωνι Γεωργιάδη ξεσηκώνοντας...

Πορτοσάλτε για Βλάχο: «Διατεθειμένος να μιλήσω με τον ηθοποιούλη και όσους θέλουν το κακó μου»

Τι αναφέρουν ο Άρης Πορτοσάλτε και ο Άδωνις Γεωργιάδης για τον Πάνο Βλάχο και το τραγούδι του.(βίντεο) Στον Πάνο Βλάχο αναφέρθηκε για μία ακόμα φορά...

Ντοστογιέφσκι: Όταν σταματάς να διαβάζεις βιβλία, παύεις να σκέφτεσαι

Είναι απίστευτο τι μπορεί να κάνει μια αχτίδα του ήλιου στην ψυχή σου.… Ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι που γεννήθηκε 11 Νοεμβρίου 1821 είναι ένας από τους...

Θάνος Τζάνης: Μου αρέσει η γυναίκα μου να μαγειρεύει, να σιδερώνει και εγώ να τα βρίσκω έτοιμα

Ενώ, τόνισε πως αν ο γιος του ήταν ομοφυλόφιλος θα του έλεγε ότι κάνει λάθος (Βίντεο) Ο Θάνος Τζάνης μίλησε για τη Ναταλία Γερμανού, τις δηλώσεις...

Νίκος Αναδιώτης: Η oμoφuλoφιλία είναι ξεκάθαρα αμαρτία

Ο Νίκος Αναδιώτης επανήλθε με νέες δηλώσεις για τα ομόφυλα ζευγάρια και το ζήτημα της τεκνοθεσίας παιδιών από αυτά. Ο ηθοποιός πήγε καλεσμένος στην εκπομπή...

Μητσοτάκης στο TikTok: Η σκλnρή αλήθεια για τα ενοiκια – Πού εντοπiζεται το πρόβλnμα της εκτόξευσnς των τıμών

Με θέμα τα ενοίκια και την εκρηκτική άνοδο του κόστους στέγασης το οποίο έχει γίνει πλέον απαγορευτικό στις περισσότερες περιπτώσεις, ιδιαίτερα στους νέους, επανήλθε...

Κώστας Αποστολάκης: «Δnλώνω ανάξıος γоνέας – Έχω ζnτήσει σuγγνώμη από την κόρη και την πρώnν σύζυγό μου»

Ο Κώστας Αποστολάκης αναφέρθηκε στην απόφασή του να γίνει ηθοποιός, την πορεία της καριέρας του, αλλά και τον ρόλο του ως πατέρας. «Όταν είπα στους...

Πρίγκιπας Αλέξανδρος της Σερβίας: «Είμαι υπερήφανος για την ελληνική καταγωγή μου, είναι υπέροχο»

Ο Τάσος Τρύφωνος «Τετ α τετ» με τον πρίγκιπα Αλέξανδρο και την πριγκίπισσα Αικατερίνη της Σερβίας Ο Τάσος Τρύφωνος υποδέχτηκε στην εκπομπή «Τετ α τετ»...

Μελισσανίδης: «Δεν με αφορά ο τρόπος που μιλάει η εκκλησία για τα ομόφυλα ζευγάρια, δεν με ακουμπάει» (Video)

Μία αποκλειστική συνέντευξη στο «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» έδωσε ο Ιωάννης Μελισσανίδης. Με αφετηρία την Αρχαία Ολυμπία ο Ιωάννης Μελισσανίδης ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα...

Γιώργος Χατζηνάσιος: «Σαν πατέρας δεν αγκάλιαζα τα παιδιά μου ούτε τα φιλούσα, εμείς στη Θεσσαλονίκη δε μάθαμε έτσι»

Ο Γιώργος Χατζηνάσιος μίλησε στην κάμερα της εκπομπής «I love Σου Κου» και τη δημοσιογράφο Νάντια Ρηγάτου το Σάββατο στον ΑΝΤ1. Ο δημοφιλής δημιουργός...

Aπαντά ο Μπέος σε Κασσελάκη: «Δεδομένης της ιδιαιτερότητας του φυσικό είναι να χ@@τεί»

Συνεχίζεται η κόντρα Κασελλάκη-Μπέου πάντα στους ίδιους υψηλούς τόνους. Ο Στέφανος Κασσελάκης σε επικοινωνία που είχε σήμερα με κατοίκους της θεσσαλικής πόλης σε καφετέρια, η...

Διονύσης Θεοδωρόπουλος: Από τον καταuλισμό στο Πανεπıστήμιο – «Το óνειρο μου, πραγματıκότnτα»

Συνέντευξη με τον Διονύση Θεοδωρόπουλο, Διαμεσολαβητή στην Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Πατρέων Ο Διονύσης Θεοδωρόπουλος είναι ένας νέος που κατάφερε να αλλάξει τη ζωή του. Μπορεί...

Παναγιώτης Ψωμιάδης: «Υπάρχει ıερότερο πpάγμα από τη μάνα; Τα ıσοπεδώσαμε όλα. Πρέπεı η γενιά μας να μıλήσει ξανά για πατρiδα, θρησκεiα, οικογένεıα»

«Εγώ δεν μπορώ να βγάλω μητρικό γάλα για να δώσω στο παιδάκι δεν έχω μητρική θαλπωρή. Δεν θα μπω σε αυτή τη σαπίλα και...

Κασσελάκης: «Τον έχω χε… τον Αχιλλέα Μπέο», είπε σε κατοίκους του Βόλου

Βόλτα στην πόλη του Βόλου έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης. Σε επικοινωνία που είχε με κατοίκους της θεσσαλικής πόλης σε καφετέρια, η κουβέντα...

Mάικλ Τζάκσον: Ο κατάλογός του πωλήθηκε στο μεγαλύτερο deal στην ιστορία της μουσικής

Ο κατάλογος του Μάικλ Τζάκσον πωλήθηκε στη Sony, στο μεγαλύτερο deal μέχρι στιγμής στη μουσική βιομηχανία, αναφέρει το BBC Η Sony Music φέρεται να έχει πληρώσει τουλάχιστον 600...

«Είμαι ο Γιώργος, γεννήθηκα και έζησα στην Ελλάδα, και 22 χρόνıα μετά απέκτησα επιτέλους ελληνική ιθαγένεια»

Ελληνική ιθαγένεια απέκτησε ένας 22χρονος, με τη μητέρα του να μην μπορεί να κρύψει τη χαρά και τη συγκίνησή της. Ειδικότερα, τον γύρο του διαδικτύου...

Πńρε ξεκάθαpα θέση: Ο Αντώνης Κανάκης τόλμnσε να πει το αυτονόnτο για την τεκνοθεσiα από ομόφuλα ζεuγάρια

Τη νέα του συνέντευξη παραχώρησε στον Γρηγόρη Μελά και την εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι!» ο Αντώνης Κανάκης, ο οποίος για ακόμα μία φορά αποδείχτηκε αφοπλιστικά ειλικρινής για...

Παγκόσμια πρωτιά: Έλληνας γιατρός «χαρίζει» τη μητρότητα και σε γυναίκες στην εμμηνόπαυση

Ως τώρα, έχουν γεννηθεί 40 παιδιά παγκοσμίως χάρη στη μέθοδο του, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς  Η τεχνική του χειρούργου – γυναικολόγου Δρ....

Σάκης Τανιμανίδης: Στην παιδική χαρά με τις κόρες του – Το υπέροχο video

Ο Σάκης Τανιμανίδης είναι ένας αφοσιωμένος πατέρας Ο Σάκης Τανιμανίδης είναι ένας αφοσιωμένος πατέρας. Ο Σάκης Τανιμανίδης μπορεί να είναι εξαιρετικά πολυάσχολος, όμως η πρώτη του προτεραιότητα παραμένουν οι κόρες...