Advertisements

Kλείδωσε: 10.000 ευρώ πρόστιμο αν δεν πάρουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Σε ποιους επιβάλλεται πρόστιμο €10.000 αν δεν αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νέος Κλιματικός Νόμος με τίτλο: «Εθνικός Κλιματικός Νόμος Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, επείγουσες διατάξεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και την προστασία του περιβάλλοντος» σύμφωνα με τον οποίο αλλάζουν ριζικά τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου.

Ειδικότερα όπως επισημαίνεται στο νέο νόμο από την 1η Ιανουαρίου 2024 το 25% των νέων εταιρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά με εκπομπές έως 50 γρ./CO2 ανά χλμ.

Επίσης από την 1η Ιανουαρίου 2026 στις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης ένα στα τρία καινούρια Ταξί που ταξινομούνται θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά!

Παράλληλα προβλέπεται ότι σε ελεγχόμενους από τους δήμους χώρους στάθμευσης και δημοτικούς χώρους στάθμευσης, θα πρέπει να υπάρχει ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους του Δήμου.

Ο νόμος 4936/2022 που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με ΦΕΚ 205/Α στις 27 Μαΐου 2022 αναγράφει χαρακτηριστικά ότι: «Άρθρο 12

Μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών

1.Από την 1η Ιανουαρίου 2026, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (Ταξί) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο (1/3) των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Εξαιρούνται οι νησιωτικοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ βαθμού των ως άνω περιοχών.

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επαναξιολογεί την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο ημερομηνία εφαρμογής των ως άνω μέτρων και τη σκοπιμότητα επέκτασής τους και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας και εισηγείται την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 33, κατόπιν εκτίμησης των σχετικών επιπτώσεων.

2.Από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο (1/4) τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα (50) γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/ χλμ).

Για τον υπολογισμό του ποσοστού του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα νέα αυτοκίνητα που αποκτώνται με πώληση και χρηματοδοτική μίσθωση. Το ποσοστό υπολογίζεται σε ετήσια βάση. Η υποχρέωση υφίσταται για κάθε εταιρεία που έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους. Αν η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, στον υπολογισμό του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν σωρευτικά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και για όλα τα επόμενα έτη.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας με την υποχρέωση της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.

3.Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση του άρθρου 43 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) τίθενται στόχοι με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον παρόντα και τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.

4.Από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία, από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Τα αλλάζει όλα ο νέος Κλιματικός Νόμος

Άρθρο 13

Συλλεγόμενα στατικά δεδομένα σημείων επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 4710/2020

Στην περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί στατικών δεδομένων για κάθε δημοσίως προσβάσιμο σημείο επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Η/Ο), α) προστίθενται υποπερ. αιδ) και αιε), β) στο δεύτερο εδάφιο τίθεται εξαίρεση και γ) προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Τα συλλεγόμενα στοιχεία για κάθε δημοσίως προσβάσιμο σημείο επαναφόρτισης Η/Ο κατηγοριοποιούνται σε στατικά, δυναμικά και απολογιστικά/λειτουργικά, ως εξής:

α) Στατικά δεδομένα:

αα) ο μοναδικός κωδικός ταυτοποίησης σημείου,

αβ) ο μοναδικός κωδικός ταυτοποίησης σταθμού φόρτισης,

αγ) η τοποθεσία, ήτοι συντεταγμένες, χώρα και πλήρης διεύθυνση,

αδ) ο τύπος εγκαταστάσεων επαναφόρτισης Η/Ο, ήτοι ο κατασκευαστής και το μοντέλο φορτιστή, ο τύπος και ο αριθμός ρευματοδοτών, καθώς και η ονομαστική ισχύς επαναφόρτισης,

αε) η μέθοδος φόρτισης,

αστ) η φωτογραφία σημείου,

αζ) ο ιδιοκτήτης σημείου,

αη) το ωράριο λειτουργίας σημείου και η ώρα ζώνης στην οποία βρίσκεται,

αθ) τα στοιχεία επικοινωνίας με διαχειριστή σημείου (Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο.),

αι) οι μέθοδοι ταυτοποίησης χρηστών Η/Ο,

αια) οι αποδεκτοί τρόποι πληρωμής,

αιβ) η δυνατότητα κράτησης θέσης φόρτισης,

αιγ) η υποστήριξη περιαγωγής χρηστών συμβολαίου, που είναι συμβεβλημένοι με άλλους Π.Υ.Η. ή Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο., για να διευκολύνεται η διαλειτουργικότητα των υποδομών φόρτισης,

αιδ) ο αριθμός παροχής του εκάστοτε διαχειριστή δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στην οποία συνδέεται ο σταθμός φόρτισης, και

αιε) ένδειξη αν πρόκειται για σταθμό φόρτισης Η/Ο ατόμων με αναπηρία.

Η διάθεση των στατικών δεδομένων είναι ελεύθερη, με την εξαίρεση των δεδομένων της περ. αιδ). Στα δεδομένα της περ. αιδ) έχουν πρόσβαση η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου και Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι διαχειριστές δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.).

Η αποστολή των στατικών δεδομένων στο Μ.Υ.Φ.Α.Η., πραγματοποιείται τόσο κατά την αρχική εγγραφή όσο και σε περίπτωση τροποποίησής τους.

β) Δυναμικά δεδομένα:

βα) η διαθεσιμότητα σημείου (εντός ή εκτός λειτουργίας),

ββ) η τρέχουσα κατάσταση σημείου επαναφόρτισης (ελεύθερο ή κατειλημμένο, ανά ρευματοδότη) και

βγ) οι κατά περίπτωση τιμές.

Τα στοιχεία αυτά διατίθενται δημόσια, τόσο απευθείας σε χρήστες Η/Ο όσο και στους φορείς που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης, προς ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν στους χρήστες

Η/Ο, όπως πλοήγηση σε διαθέσιμο σημείο φόρτισης, κράτηση θέσης και σύγκριση τιμών. Τα δυναμικά δεδομένα συλλέγονται, καταγράφονται και αποστέλλονται στο Μ.Υ.Φ.Α.Η. σε πραγματικό χρόνο.

γ) Απολογιστικά/λειτουργικά δεδομένα:

γα) το πλήθος εξυπηρετούμενων Η/Ο,

γβ) το πλήθος πράξεων φόρτισης ανά τύπο σημείου επαναφόρτισης,

γγ) ο μέσος χρόνος φόρτισης οχημάτων στο σημείο,

γδ) η μέση κατανάλωση ενέργειας ανά φόρτιση,

γε) η ολική καταναλωθείσα ενέργεια,

γστ) η καταναλωθείσα ενέργεια διακριτά για κατά περίπτωση φορτίσεις και για φορτίσεις μέσω Π.Υ.Η., ξεχωριστά για τον κάθε έναν.

Τα απολογιστικά ή λειτουργικά δεδομένα των σημείων αποτελούν εμπορικά δεδομένα των Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο., στα οποία έχουν πρόσβαση μόνο η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου και Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Ρ.Α.Ε. Τα απολογιστικά ή λειτουργικά δεδομένα συλλέγονται, καταγράφονται και αποστέλλονται στο Μ.Υ.Φ.Α.Η. σε ετήσια βάση.».

Άρθρο 14

Εγκατάσταση σημείων στάθμευσης και επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων Τροποποίηση άρθρου 17 του ν. 4710/2020

Η προθεσμία εκπόνησης Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), παρατείνεται και στην ίδια παράγραφο προστίθεται δεύτερο εδάφιο, στην παρ. 4 προστίθεται τελευταίο εδάφιο, προστίθεται παρ. 9 και το άρθρο 17 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 17

Χωροθέτηση σημείων στάθμευσης και επαναφόρτισης Η/Ο από Ο.Τ.Α.

1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος και έως την 30ή.6.2021, οι δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, οι δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι, σύμφωνα με το άρθρο 2Α του ν. 3852/2010 εκπονούν υποχρεωτικά Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), με το οποίο προγραμματίζουν τη χωροθέτηση επαρκούς αριθμού κανονικής ή υψηλής ισχύος δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο και θέσεων στάθμευσης Η/Ο εντός των διοικητικών τους ορίων. Η καταληκτική ημερομηνία εκπόνησης Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) δύναται να παρατείνεται και πέραν της 30ής.6.2021 με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας εφόσον συντρέχουν δικαιολογητικοί λόγοι αδυναμίας εμπρόθεσμης εκπόνησης Σ.Φ.Η.Ο., όπως επιτακτικοί λόγοι αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Το Σ.Φ.Η.Ο. λαμβάνει υπόψη του, ιδίως, τα πολεοδομικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της περιοχής και την υφιστάμενη ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών και μπορεί να ενταχθεί ως μέτρο παρέμβασης σε εκπονούμενα στρατηγικά σχέδια των οικείων O.T.A., όπως στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ΣΒΑΚ, τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις ΟΧΕ, τα σχέδια για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη ΒΑΑ, καθώς και σε ευρύτερες μελέτες και προγράμματα αστικών αναπλάσεων. Το Σ.Φ.Η.Ο. περιέχει υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστον τα εξής: α) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο κατά μήκος των διοικητικών τους ορίων, στους χώρους στάσης και στάθμευσης του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (Α’ 57), καθώς και σε ελεγχόμενους από τους δήμους χώρους στάθμευσης και δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ώστε να προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός (1) κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο ανά χιλίους (1.000) κατοίκους του δήμου, και ειδικότερα σε:

αα) υφιστάμενους υπαίθριους δημοτικούς χώρους στάθμευσης,

αβ) υφιστάμενους στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης,

αγ) υφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενης στάθμευσης, ιδίως στα πολεοδομικά κέντρα των δήμων και σε περιοχές αυξημένης επίσκεψης και σε πυκνοδομημένες αστικές περιοχές,

αδ) νέους υπαίθριους/στεγασμένους χώρους στάθμευσης ή παρόδιες θέσεις στάθμευσης που χωροθετούνται με σκοπό την εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο,

β) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε τερματικούς σταθμούς και επιλεγμένα σημεία των δημοτικών και αστικών συγκοινωνιών, ώστε να καθίσταται δυνατή η ανωτέρω εγκατάσταση των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο υψηλής ισχύος και συγχρόνως να διασφαλίζεται η ελάχιστη απαιτούμενη αναμονή επαναφόρτισης για την ομαλή λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού,

γ) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο για την εξυπηρέτηση τουριστικών λεωφορείων, ώστε οι προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων να εξοπλίζονται με σημεία επαναφόρτισης Η/Ο σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) τουλάχιστον επί του συνόλου των υφιστάμενων θέσεων ή ενός (1) κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο,

δ) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο για την εξυπηρέτηση Η/Ο τροφοδοσίας, ώστε οι προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας να εξοπλίζονται με σημεία επαναφόρτισης Η/Ο για το δέκα τοις εκατό (10%) τουλάχιστον του συνόλου των υφιστάμενων θέσεων ή ενός (1) κατ’ ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο.

Στις ανωτέρω θέσεις επιτρέπεται και η στάθμευση και η επαναφόρτιση Η/Ο που δεν εξυπηρετούν ανάγκες τροφοδοσίας μετά από τη λήξη του ωραρίου τροφοδοσίας και έως την επόμενη έναρξη. Σε εμπορικές περιοχές και ιστορικά κέντρα πόλεων, χωροθετούνται παρόδιες θέσεις στάθμευσης επαναφόρτισης για ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα τροφοδοσίας, τα οποία επιτρέπεται να κινούνται πέραν των ωραρίων τροφοδοσίας που ισχύουν για τα υπόλοιπα οχήματα,

ε) τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε υφιστάμενα και νόμιμα καθορισμένα σημεία στάσης ή στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 18.

Στα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που ορίζονται με την παρούσα απαγορεύεται να φορτίζονται Η/Ο, εκτός από Ε.Δ.Χ.ΤΑΞΙ,

στ) τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ, σύμφωνα με το άρθρο 19.

2. Οι δήμοι που δεν ανήκουν στις κατηγορίες της παρ. 1 υποχρεούνται να εκπονήσουν Σ.Φ.Η.Ο. για τις δημοσίως προσβάσιμες υποδομές φόρτισης εντός των διοικητικών τους ορίων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 1, έως την 30ή.6.2022. Η προθεσμία αυτή δύναται να παρατείνεται με την απόφαση της παρ. 1.

3. Για τις περιοχές ευθύνης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και του συγκοινωνιακού έργου που παρέχεται από τους Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. και αποκλειστικά για τις περ. β’ και ε’ της παρ. 1, οι ανωτέρω Οργανισμοί υποχρεούνται να υποβάλουν, εντός του οριζόμενου χρονικού πλαισίου, δεσμευτική πρόταση για τους χώρους αρμοδιότητας αυτών στον κατά περίπτωση δήμο, ώστε να συμπεριληφθεί στο υπό εκπόνηση Σ.Φ.Η.Ο.

4. Για τις δημοσίως προσβάσιμες υποδομές που δεν εμπίπτουν σε Σ.Φ.Η.Ο. ή έως την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο. για τις δημοσίως προσβάσιμες υποδομές που εμπίπτουν σε αυτό, η εγκατάσταση των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο διενεργείται, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση που προβλέπεται στην περ. β’ της παρ. 7 του άρθρου 114 του ν. 4070/2012 (Α’ 82). Τα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που έχουν ήδη εγκατασταθεί ή εγκαθίστανται έως την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο. της παρ. 1, λαμβάνονται υπόψη και συμπεριλαμβάνονται σε αυτό. Ειδικά η εγκατάσταση των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε θέσεις στάθμευσης επί του οδοστρώματος, προαύλιους χώρους ναών και πιάτσες ταξί δύναται να πραγματοποιείται με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας του αρμόδιου Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.

5. Το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας του άρθρου 40 παρακολουθεί την εφαρμογή των Σ.Φ.Η.Ο.

6. Τα Σ.Φ.Η.Ο. επικαιροποιούνται από τους δήμους ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ανά πέντε (5) κατ’ ελάχιστον έτη, με στόχο την επανεξέταση των συνθηκών ανάπτυξης και εφαρμογής της χωροθέτησης σημείων επαναφόρτισης Η/Ο.

7.νΤα Σ.Φ.Η.Ο. δύναται να χρηματοδοτούνται από τους πόρους του Πράσινου Ταμείου, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3889/2010 (Α’ 182).

8. Οι θέσεις στάθμευσης Η/Ο και επαναφόρτισης Η/Ο, όπως υπολογίζονται στα Σ.Φ.Η.Ο. που εκπονούνται από τους Ο.Τ.Α., αυξάνουν αντιστοίχως τις ελάχιστες απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης, κατά την εκπόνηση οποιωνδήποτε σχετικών μελετών από τους Ο.Τ.Α.

9. Δεν απαιτείται άδεια κατάληψης κοινόχρηστου χώρου επ’ ονόματι των παραχωρησιούχων της παρ. 2 του άρθρου 16 για την εγκατάσταση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο που χωροθετούνται από εγκεκριμένα Σ.Φ.Η.Ο. Πριν την έναρξη των εργασιών εγκατάστασης, ο παραχωρησιούχος υποχρεούται να αιτηθεί και να λάβει άδεια τομής ή εκσκαφής για τη διασύνδεση του δημοσίως προσβάσιμου σημείου επαναφόρτισης Η/Ο με το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 2696/1999 (Α’ 57). Προς τον σκοπό αυτόν, οι αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. υποχρεούνται στην έκδοση της ως άνω άδειας εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από το αίτημα.».

Άρθρο 15

Εξαίρεση διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών για τις κατηγορίες οχημάτων «Μ3», «Ν2» και «Ν3» Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 39 του ν. 4710/2020

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 39 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προμήθειας οχημάτων, προστίθεται εδάφιο, και η παρ. 2 του άρθρου 39 τροποποιείται ως εξής:

«2. Για την εφαρμογή του παρόντος, στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων κατά την έννοια του ν. 4412/2016 (Α’ 147) για την προμήθεια οχημάτων υποχρεωτικά συνεκτιμάται κατά την αξιολόγηση των προσφορών η ύπαρξη ελάχιστης ποσόστωσης επί του συνόλου του προσφερόμενου στόλου των υποψηφίων ύψους πέντε τοις εκατό (5%) για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO/χλμ. Αντίστοιχα, στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων κατά την έννοια του ν. 4412/2016 για την προμήθεια υπηρεσιών, η παροχή των οποίων απαιτεί τη χρήση στόλου οχημάτων, δύναται να τεθεί ως κριτήριο ποιοτικής επιλογής η υποχρέωση ελάχιστης ποσόστωσης επί του συνόλου του στόλου των υποψηφίων ύψους πέντε τοις εκατό (5%) για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO-,/χλμ. και σε κάθε περίπτωση τίθεται η υποχρέωση ύπαρξης ενός (1) κατ’ ελάχιστον αμιγούς Η/Ο στον στόλο των υποψηφίων.

Οι αναθέτοντες φορείς και οι αναθέτουσες αρχές, κατά την έννοια των διατάξεων του ν. 4412/2016, οφείλουν να αιτούνται από τους οικονομικούς φορείς που συμμετέχουν στις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης σύμβασης να προσκομίζουν κατάλληλα αποδεικτικά έγγραφα, με τα οποία βεβαιώνεται η ελάχιστη ποσόστωση Η/Ο στο σύνολο των οχημάτων του στόλου τους.

Οι διατάξεις της παρούσας δεν εφαρμόζονται στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών, οι οποίες έχουν εκτιμώμενη αξία κάτω των ορίων της παρ. 1 του άρθρου 118 και της παρ. 1 του άρθρου 328 του ν. 4412/2016.

Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών, η έναρξη των οποίων λαμβάνει χώρα, σύμφωνα με τα άρθρα 61 και 290 του ν. 4412/2016, μετά από την 2α.8.2021.

Ειδικά για τις κατηγορίες οχημάτων «Μ3», «Ν2» και «Ν3», η παρούσα εφαρμόζεται στις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών, οι οποίες εκκινούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2024.».

Ποιοι είναι οι 10 τρόποι με τους οποίους είναι πολύ πιθανόν να καταστραφεί ο κόσμος;

Ας είμαστε λίγο προσεκτικοί με αυτές τις πληροφορίες, αλλά...

Ιησούς Χριστός – Μύθος ή Πραγματικότητα;

Ο Ιησούς Χριστός είναι η βάση και το εδραίωμα...

Άγιος Παΐσιος: Έρχεται τη Μεγάλη Εβδομάδα

Η συναρπαστική σειρά «Άγιος Παΐσιος: Από τα Φάρασα στον...

Τα ζώδια που θα τσακωθούν στο πασχαλινό τραπέζι: Οι τρεις εριστικοί του ζωδιακού

Τα ζώδια που θα τσακωθούν στο πασχαλινό τραπέζι: Οι...

Θλiψη παγkoσμίως: Τpaγικά νέα για τον Βασιλιά Κάρολο, Περιορισμένος Χρόνος Ζωής

Ο βασιλιάς Καρόλος αναμένεται να επιστρέψει στα καθήκοντά του,...

Newsletter

Θλiψη παγkoσμίως: Τpaγικά νέα για τον Βασιλιά Κάρολο, Περιορισμένος Χρόνος Ζωής

Ο βασιλιάς Καρόλος αναμένεται να επιστρέψει στα καθήκοντά του, ενώ οι γιατροί εκφράζουν αισιοδοξία για την ανταπόκρισή του στη θεραπεία καρκίνου σύμφωνα και με...

Ζητείται Βοηθός Διευθυντή από τα Lidl για 640€ με 4ωρη απασχόληση

Ζητείται Βοηθός Διευθυντή στα Lidl (640€ για 4ωρη/5ήμερη απασχόληση) Πάνω από 6.700 άνθρωποι, 5 logistics centers και περισσότερα από 230 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα....

Απεβίωσε ο Αλέξανδρος Πέρρος, ο σημαδιακός «ροκάς» της Θεσσαλονίκης

Πέθανε ο μουσικός Αλέξανδρος Πέρρος, γνωστός «ροκάς» της Θεσσαλονίκης. Η είδηση για τον θάνατό του έγινε γνωστή μέσα από ανάρτηση που ανέβηκε στη σελίδα του...

Δuσάρεστα νέα για την Αθήνα: Γιατί ψnφiστnκε ως η χειρóτερη πόλη

Η ακρίβεια, τα υψηλά ενοίκια, η ασφάλεια και γενικότερα το κόστος ζωής, καθιστούν την Αθήνα τη χειρότερη ευρωπαϊκή πόλη να εργαστούν οι ψηφιακοί νομάδες Παρά...

Από τον Ιούλιο η εργασία γίνεται εξαήμερη – Τέλος το πενθήμερο

Θα πήξουμε στα 6στα7 και θα λέμε και ευχαριστώ :)  Καθώς πολλά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πειραματίζονται με την εισαγωγή της τετραήμερης εργασιακής εβδομάδας χωρίς...

Ανακοινώθηκε η υποψηφιότητα της Ελεονώρας Μελέτη με την ΝΔ για τις Ευρωεκλογές 2024

Το ψηφοδέλτιό της για τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, παρουσιάζει αυτή την ώρα (15/4/24) η ΝΔ… Το ψηφοδέλτιο της ΝΔ για τις Ευρωεκλογές, περιλαμβάνει 42 γυναίκες και άνδρες και στο...

Για πόσες μέρες κλείνουν σούπερ μάρκετ και τράπεζες το Πάσχα

Μία επιπλέον μέρα με κλειστά καταστήματα, σούπερ μάρκετ και τράπεζες θα έχουμε φέτος το Πάσχα. Συγκεκριμένα, θα μείνουν κλειστά τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα και...

Τpoχαίο ΣOK στο Πόρτο Ράφτη: Σε Κρiσιμn Κατάσταση η 22χρονη Συνοδηγός

"Οι γιατροί δήλωσαν ότι δεν υπάρχει επιστροφή," αναφέρει η μητέρα της. Έντονη αγωνία και ανησυχία επικρατεί γύρω από την κατάσταση της 22χρονης που βρέθηκε...

Με καύσωνες, πυρκαγιές, πλημμύρες βρίσκεται αντιμέτωπη η Ευρώπη αν δεν ληφθούν άμεσα δραστικά μέτρα.

Επιβεβαιώθnκαν τα δuσάρεστα για τον φετινό καλοκαίρι Με καύσωνες, πυρκαγιές, πλημμύρες βρίσκεται αντιμέτωπη η Ευρώπη αν δεν ληφθούν άμεσα δραστικά μέτρα. «Η Ευρώπη είναι η ταχύτερα...

Ολική έκλειψη ηλίου σήμερα – Σε ποιες περιοχές θα είναι ορατό το φαινόμενο

Σήμερα, Δευτέρα 8 Απριλίου, οι κάτοικοι της βόρειας και κεντρικής Αμερικής θα βρεθούν στην προνομιούχα θέση να παρακολουθήσουν ένα σπάνιο αστρονομικό φαινόμενο: την Σελήνη...

Χρυσά Ρολόγια Επιζούν στις Φλόγες: Μοιραία Κατάληξη για DJ και Φίλη του σε Τροχαίο με Ferrari

Τα χρυσά ρολόγια που φορούσαν, ήταν τα μόνα που απέμειναν άθικτα στις απανθρακωμένες σορούς τους Ακαριαίο θάνατο μέσα στη Ferrari που οδηγούσε ο 40χρονος DJ Hysni Qestaj...

Έκλειψη Ηλίου – Νέα Σελήνη στον Κριό αύριο, 8 Απριλίου: Τα 4 ζώδια που επnρεάζονται περıσσότερο

Ο Απρίλιος φιλοξενεί τη δεύτερη έκλειψη της ανοιξιάτικης περιόδου και δυστυχώς δεν είναι μια εύκολη έκλειψη για κάποια ζώδια. Συγκεκριμένα, στις 8 Απριλίου πραγματοποιείται μια...

Αργολίδα: Νεαρός Εργάτης Χάνει τη Ζωή του σε Περιστατικό με Τραuματiα

Πόσο κρίμα να χάνονται νέα παιδιά εν ώρα εργασίας! Σύμφωνα με πληροφορίες του Rockap.gr, οι δυο εργάτες ήταν πάνω σε σκαλωσιά και πραγματοποιούσαν εργασίες και...

Σuγκίνnσn και δάκρuα στο τελεuταίο αντiο της Κυριακής: Φορούσε νυφικό και λευκό στεφάνι στα μαλλιά

Η Κυριακή, 28 ετών, έχασε τη ζωή της έξω από αστυνομικό τμήμα, αναζητώντας βοήθεια. Η τpαγική μοίρα της Κυριακής, μιας νεαρής γυναίκας από τους Αγίους...

10.000 εupώ για ανακαίνιση σπιτιού: Ανоίγоυν οι αιτήσεις – Οι τέσσερις πρоϋποθέσεις για την πpоκαταβоλή 5.000 εupώ

Η Διοίκηση Υπηρεσιών Προσωπικού Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) προχωρά στην έναρξη λειτουργίας ειδικής πλατφόρμας για την υποβολή αιτήσεων σχετικά με το νέο πρόγραμμα ανακαίνισης κατοικιών, προσφέροντας...

Μανώλης Καλαϊτζιδάκης – «Ένιωθα σαν να είχα εγκαταλείψει τον κόσμο, αμφισβητώντας την ύπαρξη των ανθρώπων»

Ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης, γνωστός για την «παλαιοχριστιανική» του ιδεολογία, εξέφρασε την πρόθεσή του να ιδρύσει ένα μειονοτικό πολιτικό κόμμα κατά τη διάρκεια της συμμετοχής...

Μαρία Καρυστιανού: «Τα Τέμπη δεν ήταν δυστύχnμα, αλλά ένα έγκλnμα με ιθύνοντες» – Τη χεıροκροτούσαν όρθιοι στο Ευρωκοινοβούλιο

Συντάραξε η πρόεδρος του Συλλόγου “Τέμπη 2023” και μητέρα της αδικοχαμένης Μάρθας, Μαρία Καρυστιανού, με την ομιλία της σε εκδήλωση στο Ευρωκοινοβούλιο με τίτλο “Τέμπη:...

Πούτιν: Η Ρωσία είναι «πολύ κοντά» στο εμβόλιο για τον καρκίνο

Μπορεί να είναι «σύντομα» διαθέσιμα στους ασθενείς, δήλωσε για τα εν λόγω εμβόλια κατά του καρκίνου, αλλά και για ρωσικά ανοσοτροποποιητικά φάρμακα μιας νέας...

«Έπεσαν» Facebook και Messenger – Προβλήματα για εκατομμύρια χρήστες

Προβλήματα παρουσιάζει η δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς λίγο μετά τις δυο το μεσημέρι της Τετάρτης, «έπεσε» το Facebook και το Messenger. Το πρόβλημα φαίνεται να αφορά σε...

Τpoμακτική και μαγευτική καταγραφή ηλιακής έκλαμψης μετά από έκpηξη

Καθώς ο Ηλιακός Κύκλος 25 προχωρά προς την κορύφωσή του, το Ηλιακό Μέγιστο, οι επιστήμονες αναμένουν ότι τα ηλιακά φαινόμενα θα ενταθούν. Καθώς διανύουμε τον...

Ευχάριστα νέα για τον ΕΝΦΙΑ

Αυξάνονται οι δόσεις σε 11 οι δόσεις το 2024 και σε 12 από το 2025 με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή – Πώς απαλλάσσονται...

Με 11 λέξεις τον «ıσοπέδωσε»: Ο Τριανταφυλλόπουλος είπε τα πιο σκλnρά λόγια για τον Πορτοσάλτε

«Ο Άρης Πορτοσάλτε να μείνει μέσα στο σάκο του και να… σκάσει» είπε μεταξύ άλλων ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος για τον Άρη Πορτοσάλτε Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος...

Γλυφάδα: «Έδιωξαν τον Αιγύπτιο γιατί πήρε θέση στη διαμάχη των αδελφών Καρνέση», λέει φίλος της οικογένειας

Η διαμάχη ανάμεσα στα αδέλφια Καρνέση φαίνεται πως ήταν η αφορμή για την απόλυση του 76χρονου και την απομάκρυνσή του από το σπίτι που...

«Του είπαν να φύγει από το σπίτι και τους σκότωσε – Ο άνθρωπος αυτός ήταν υπερευαίσθητος, βοηθούσε πολύ κόσμο»

Πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά από καβγά με τη Μαρία Καρνέση ο Αιγύπτιος εμφανίστηκε οπλισμένος Εργαζόταν και ζούσε κοντά τους σχεδόν 36 ολόκληρα χρόνια, ο Αιγύπτιος...

Πρίγκιπας Αλέξανδρος της Σερβίας: «Είμαι υπερήφανος για την ελληνική καταγωγή μου, είναι υπέροχο»

Ο Τάσος Τρύφωνος «Τετ α τετ» με τον πρίγκιπα Αλέξανδρο και την πριγκίπισσα Αικατερίνη της Σερβίας Ο Τάσος Τρύφωνος υποδέχτηκε στην εκπομπή «Τετ α τετ»...

Αχαΐα: 57χρονος σταμάτησε να πάρει καφέ και πέθανε

Το περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της Κυριακής στα Σ.Ε.Α Αιγίου Ένας 57χρονος έφυγε αιφνίδια από τη ζωή το απόγευμα της Κυριακής μόλις είχε σταματήσει για...

Το μέγεθος της Σελήνης μειώνεται χρόνια με τα χρόνια! Η αιτία και γιατί είναι πρόβλημα!

Είναι ιδιαίτερα δύσκολο κανείς να το εντοπίσει από τη Γη, αλλά η Σελήνη συρρικνώνεται σε μέγεθος. Περίπου χάνει 45 μέτρα (πάνω από 150 πόδια)...

Βρετανία: Σuναγερμός για «χελώνα-αλιγάτορα» – Δαγκώνει «άσχnμα» και μπορεί να κoψει ακόμα και δάχτυλα

Η συγκεκριμένη η χελώνα δίνει ένα «άσχημο δάγκωμα» και πιθανότατα θα έτρωγε τα πάντα αν δεν είχε διασωθεί. Ανησυχία επικρατεί στη Βρετανία καθώς εντοπίστηκε μία «επικίνδυνη» χελώνα η οποία...

Δυστυχώς το επιβεβαίωσε ο Πρίγκιπας Ουίλιαμς για την Κέιτ Μίντλετον: «Η σύζυγός μου είναι βαριά άρρωστη και…»

Παρότι το ταξίδι του Χάρι στο Λονδίνο προκάλεσε αναφορές σε συμφιλίωση μεταξύ των αδερφών, δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν συνέβη ούτε πρόκειται να συμβεί στο...

Aπαντά ο Μπέος σε Κασσελάκη: «Δεδομένης της ιδιαιτερότητας του φυσικό είναι να χ@@τεί»

Συνεχίζεται η κόντρα Κασελλάκη-Μπέου πάντα στους ίδιους υψηλούς τόνους. Ο Στέφανος Κασσελάκης σε επικοινωνία που είχε σήμερα με κατοίκους της θεσσαλικής πόλης σε καφετέρια, η...